Voor melkvee-, familiebedrijf en landwinkel De Knapenvelder hadden we al een serie zuivel-etiketten ontwikkeld. De eigenaren van deze zuivelboerderij hadden een nieuwe opdracht voor ons: het ontwikkelen van etiketten voor thema’s zoals Abraham/Sarah, beterschap en gefeliciteerd, met een andere uitstraling dan de huidige productlijn.
Strakke illustraties
We hadden iets illustratiefs voor ogen, maar wel strak. De etiketten waren bedoeld voor op de streekproducten die De Knapenvelder in haar Landwinkel verkoopt. Op leuke en lekkere producten om iemand bij een bepaalde gelegenheid te geven. Een heerlijk ‘van harte betersapje’ bijvoorbeeld, voor iemand die een opkikker kan gebruiken. Of een flesje drank voor een ‘feestbeest’. De thema’s waar wij in eerste instantie mee aan de slag gingen waren ‘Sarah’, ‘gefeliciteerd’, ‘beterschap’ en ‘Sallands kuiernat’.
De koe staat centraal
We zagen een koe voor ons, passend bij De Knapenvelder, die van allerlei dingen meemaakte. We begonnen met het tekenen van het Sarah-etiket. Tijdens het ontwikkelen van de serie ontstond er een verhaallijn waarin de koe centraal staat. Alle etiketten hebben een eigen sfeer, passend bij het thema.
Nog meer ideeën
Tijdens het ontwikkelen van de etiketten ontpopten ook andere ideeën. Een koe op een fiets bijvoorbeeld: dat werd een etiket voor ‘Sallands Trappernat’. Ook zagen we een Kerst-koe voor ons die de kerstboom aan het optuigen was. Die hebben we meteen ook maar getekend. Het donkere raampje met de lichtval geeft het, samen met de twinkelende lichtjes, meteen een Kerst-sfeer.
We zijn zeer content met de etiketten! Het ziet er écht erg leuk uit, met name de details!
Yvonne Tuten, De Knapenvelder
We hebben nog veel meer ideeën – wie weet wat de koe nog meer meemaakt…
Druk: Drukkerij Eshuis