Het is weer kersentijd! Het water loopt me in de mond bij het zien van de grote, donkerrode kersen die in een grote doos bij ons op tafel staan. En vooral door het – door ons ontwikkelde – boekje met 10 overheerlijke recepten, waarin de kers centraal staat.
Dit smakelijke receptenboekje hebben we ontwikkeld voor Recentes. Elk jaar brengen de mensen van Recentes, in het kersenseizoen, een kleine attentie naar hun opdrachtgevers en relaties: een doos heerlijke Kordia-kersen van de kweker. Speciaal voor hun 10-jarige-bestaan hebben ze de jaarlijkse traktatie met dit receptenboekje aangevuld tot een complete beleving.
Idee, ontwerp, tekst, redactie en illustraties zijn van onze hand. Wat we voor ogen hadden was een receptenboekje met makkelijke recepten om thuis of op kantoor te maken. Met weinig ingrediënten, en de keuze om voor gemak te kiezen. Wil je zélf wafels met warme kersencompote en slagroom maken? Bekijk hier het recept! Heb je geen wafelijzer of minder tijd? Je kunt er ook wafels uit de supermarkt voor gebruiken.
Het ziet er echt superleuk en fris uit! Ik ben nu al benieuwd naar de reacties!
Robert Segaar | partner Recentes
Het basisrecept in dit boekje is (warme of koude) kersencompote. Deze compote kun je voor verschillende recepten gebruiken, zoals voor de zomerse hangop of de Monchou-taart. Met een infographic hebben we dat inzichtelijk gemaakt. Daarnaast zijn er ‘snelle recepten’ zonder de compote, zoals de luchtige mascarpone met kersen en lange vingers of de romige brie-toast met kersen en tijm.
Illustraties zijn een belangrijk onderdeel van dit boekje. Naast de tekeningen van de benodigdheden hebben we ‘dragende illustraties’ getekend. De focus ligt op de sfeer, de beleving, het maken. Deze dragende illustraties zijn details van de beleving: de bakplaat waarop de toast met smeltende brie ligt, of de poedersuiker die zojuist gestrooid is op de suikerbrood-wentelteefjes.
Stuk voor stuk zijn de recepten onweerstaanbaar lekker. Bij het doorbladeren van het kersen-receptenboekje loopt het water me in de mond. En dát is wat we wilden bereiken.
Studio nen-ontwerp. Maakt werk van jouw verhaal.