Op een dag in april gaat de telefoon. Bram Steijn, de voorzitter van ondernemersvereniging Heino Aktief, vertelt Martin dat Studio nen-ontwerp is uitgekozen om ‘in the spotlights’ te worden gezet.
‘In the spotlights?’ denkt Martin. Ja dus. Omdat Heino Aktief geen activiteiten kan organiseren waarbij de leden elkaar fysiek kunnen ontmoeten en bij kunnen praten, gaat ze haar leden in de spotlights zetten.
Het idee? Bram komt, samen met Maeike Blauw, haar videocamera en een aantal vragen langs om een interview af te nemen. Dat wordt gefilmd, gemonteerd, op YouTube geplaatst en gedeeld met de leden. Zo zijn ondernemers in Heino in deze periode tóch een beetje zichtbaar voor elkaar.
De eerste twee ondernemers zijn door Bram ‘gegrabbeld’: Erna Mulder (Roots, dat werkt!) mocht de serie aftrappen; het tweede gesprek was met Joke Zwaal (Password text fusion). Joke mocht in de ‘grabbelton’ de volgende ondernemer grabbelen; dat waren wij! Ook bedacht zij de eerste vraag die Bram ons zou stellen: ‘Hebben jullie in deze periode tijd gehad om jullie creativiteit naar een nóg hoger plan te tillen?’

Enkele dagen na het telefoontje staat Bram op de stoep. Of eigenlijk: in de tuin. Samen met Maeike Blauw, die het interview gaat filmen. Het is een stralende dag: we besluiten buiten, met het getjilp van de vogels op de achtergrond, bij te praten.
Het interview was, in eerste instantie, Corona-gerelateerd. Maar er kwam veel meer ter sprake. Natuurlijk was het gesprek toen het interview was afgelopen en de camera was ingepakt nóg veel leuker;-) Zo’n gesprek doen we graag ook eens met jou! Stuur je ons een bericht als je meer wilt weten over ons en onze manier van werken?
Dank, Heino Aktief, Bram en Maeike! Leuk dat we mee mochten werken aan deze leuke serie.