‘Het afrekenproces is flink aan het veranderen’, schrijft Willem Bless (AXI) ons in zijn mail. ‘Onze visie op deze afrekenprocessen willen we graag laten visualiseren’. Dit is de start van de information design opdracht die we recent voor AXI ontwikkelden.
AXI bedenkt, ontwikkelt en beheert innovatieve softwareoplossingen. Ze biedt verschillende oplossingen voor het afrekenproces.
Er ontstaan steeds meer afrekenvormen. Bij deze processen ziet AXI een verschuiving van wat het aandeel van de klant én wat het aandeel van de retailer is. Elk proces past, generaliserend gezegd, bij een bepaalde generatie. Een concreet voorbeeld: ‘Een man van 70 wil gewoon een standaard kassa, maar een jonge vent van 20 wil met Tikkie betalen’.

Natuurlijk is het niet allemaal zo zwart-wit, maar het geeft wel een beeld van de verschillende betaalmethoden en de verschuivingen daarin. Studio nenontwerp maakte deze informatie in een infographic inzichtelijk.
Om een beeld te geven van de infographic hebben we een filmpje gemaakt. Het is geen uitleg-animatie, maar een geanimeerde infographic (niet bedoeld om te lezen).
AXI maakt retailers klaar voor de toekomst.