‘Maakt mij niet uit wat het wordt, voor mijn part een stoplicht met rood en groen’. Dat was in het kort de briefing voor de website van IJsclub Ter Heijne. De behoefte was duidelijk: het verbeteren van de communicatie, met name de openingstijden. We kunnen vast verklappen dat het concept stoplicht er wel in zit, maar dan subtiel.
Vermaak op de ijsbaan
We hebben van de website een interactieve belevenis gemaakt, speciaal voor de doelgroep die de ijsbaan gebruikt. De ijsbaan is namelijk geen 400-meter-baan voor hardrijders, maar een kleinere baan voor vermaak. IJsclub Ter Heijne is natuurlijk de club voor ijspret in Heino, waar vrijwilligers hard werken om het ijs sneeuwvrij te houden.

Speciaal voor de jongere doelgroep hebben we nu ook op de digitale ijsbaan gezorgd voor vermaak. Alle interactieve schaatsers op de site kunnen één of meer trucjes. Het lijkt een soort game waar je kan strijden om high scores, maar dan nét anders (misschien een idee voor de volgende release;-). Niet alleen de schaatsers zijn interactief, maar dat moet je zelf maar ontdekken.
Van alles te lezen
Naast dit vermaak is er natuurlijk van alles te lezen, bijvoorbeeld hoe je lid of donateur kan worden en wat de prijzen zijn. De volgende stap is een nieuwsbrief-module om alle leden op de hoogte te houden.
In het pre-digitale tijdperk werd de vlag in het centrum van het dorp opgehangen om aan te geven dat de ijsbaan open is. Wat ons betreft kan de digitale vlag vandaag uit: vanaf nu is de ijsbaan 24-7 geopend!